close
آخرین مطالب
  • هاست وردپرس تحویل آنی
  • فود کده
  • پمپ

    پمپ دنده ای خارجی در دو نوع یک یا دو محوره با چرخ دنده های ساده و یا هلیکال(مارپیچ) موجود می باشند. از نوع هلیکال اصولا در مواردی استفاده می شود که جریان آرامتر...

    بازدید :567
    شنبه 18 دی 1395زمان :10:02
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5

    پمپ دنده ای خارجی در دو نوع یک یا دو محوره با چرخ دنده های ساده و یا هلیکال(مارپیچ) موجود می باشند. از نوع هلیکال اصولا در مواردی استفاده می شود که جریان آرامتری نسبت به چرخ دنده ساده می خواهیم و همچنین ظرفیت بالاتری از پمپ دنده ای لازم داریم.اگرچه حتی چرخ دنده ساده نیز جریان آرام و یکنواختی تولید می کند. معمولا نوع کوچک این نوع پمپ ها در سرعتی مابین 1750rpm تا 3450 rpm و در نوع بزرگ پمپ تا 650rpm عمل می کنند پمپ دنده ای خارجی دارای تلرانس اندکی می باشند و شافت اصلی از دوطرف ساپورت می شود. این مطلب باعث می شود ظرفیت پمپاژ آن تا 3000psi/200BAR برسد که پمپ دنده ای خارجی را برای استفاده از هیدرولیک مناسب میکند. مزایا: 1. پمپ دنده ای خارجی سرعت عملکرد بالا دارد 2. فشار بالا 3. پمپ دنده ای خارجی کارکرد آرام و بی سر و صدا دارد 4. بار بسیار کمی بر روی شفت وارد می کند 5. پمپ دنده ای خارجی قابلیت طراحی و ساخت با مواد گوناگون بسیار 6. حساسیت کم نسبت به گرد و غبار معایب: 1. در نوع (بوش داخل سیال) یاتاقانها درون سیال قرار دارند 2. ذرات جامد و ساینده نباید درون سیال وجود داشته باشد که باعث خوردگی چرخدنده ها خواهدشد 3. لقی بسیار کم پمپ دنده ای خارجی (سختی در ساخت) کاربرد پمپ دنده ای خارجی: 1. انواع روغن ها و روغن داغ، روان کارهای صنعتی، سوخت (گاز مایع، بنزین، گازوئیل، مازوت، نفت سیاه و...( 2. برای پمپاژ افزودنی شیمیایی می توان از پمپ دنده ای خارجی استفاده نمود 3. مخلوط و ترکیب شیمیایی (پمپ دو محور) 4. انواع روغن های هیدرولیک و روانکارهای صنعتی 5. اسیدها و بازها (از جنس استنلس استیل و یا ساخت و ساز کامپوزیت) 6. پمپ دنده ای خارجی برای انتقال حجم کم کاربرد وسیعی دارد جنس ساختاری پمپ دنده ای: 1. شافت: استیل،‌ آلومینیوم، فولاد آلیاژی، سرامیکی 2. بوش: کربن، برنز، استیل سیلیکون كاربايد 3. آب بندی: پکینگ، آب بندی مکانیکی، مگنتی 4. بدنه: آهن، چدن، فولاد، فولاد ضدزنگ، کائوچو و مواد مرکب (PPS,ETFE) 5. چرخدنده: فولاد، فولاد ضدزنگ، PTFE، کامپوزیت (PPS) عیب ویژه در پمپ دنده ای به برگشت سیال به دهانه مکش، نشتی داخلی گفته می شود. نشتی داخلی باعث کاهش دبی خروجی پمپ می شود. عوامل مؤثر بر نشتی داخلی در پمپ دنده ای: 1- نشتی داخلی پمپ دنده ای رابطه مستقیمی با تفاوت فشار در خروجی و ورودی پمپ دارد 2- نشتی داخلی پمپ دنده ای رابطه مستقیمی میان لقی موجود در دنده ها و پوسته دارد، به عبارتی هرچه لقی بیشتر باشد نشتی نیز بیشتر است 3- نشتی داخلی رابطه عکس با ویسکوزیته دارد
    نظرات این مطلب
    نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
    وبسایت
    :) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
    نظر خصوصی
    پمپ پمپ کد امنیتی

    درباره ما
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
    آرشیو
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    چت باکس




    captcha


    پیوندهای روزانه
    • آرشیو لینک ها
    آمار سایت
    • کل مطالب : 6
    • کل نظرات : 0
    • افراد آنلاین : 1
    • تعداد اعضا : 0
    • بازدید امروز : 11
    • بازدید کننده امروز : 12
    • باردید دیروز : 16
    • بازدید کننده دیروز : 2
    • گوگل امروز : 0
    • گوگل دیروز : 0
    • بازدید هفته : 12
    • بازدید ماه : 114
    • بازدید سال : 1151
    • بازدید کلی : 4583
    کدهای اختصاصی